ALINEA A

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GONÇALO PENAS

EGO DE ESPINHOS


Label: Subtext Recordings
Released: January 2018

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EN

Described by Penas as a series of “self-exorcisms,” Ego De Espinhos is the cathartic outcome of a highly introspective process. Shaped by opposing forces and instincts, the LP touches on themes that are at once intimate, yet omnipresent. Splendor confronts destruction; id confronts super-ego.

Created solely with digital instruments designed and built by the artist, Ego De Espinhos is the result of Penas’ improvisations. Tracks such as “Introdução, Umbigo” and “Tecto Falso” were recorded in one take, and evidence a stark, dramatic emotional palette.

The release begins as Penas chooses to reject rigidities, customs and conventions of experimental electronic music. Of his process, Penas says: “Personally, I feel that creation should come from a completely free act of will. It is a place where there should be no rules, no expectations, no rights and no wrongs.”

In Ego De Espinhos, Penas turns away from his own technical background, and towards a journey of forward experimentation. This follows his education in Music Production and Technologies at Porto’s School of Music and Performing Arts. For the first time, he finds the freedom to articulate himself sincerely, unearthing beauty and acceptance amidst wreckage and devastation.


PT

Descrito por Penas como uma série de "auto-exorcismos", Ego De Espinhos é o resultado catártico de um processo altamente introspectivo. Moldado por forças e instintos opostos, o LP toca em temas que são ao mesmo tempo íntimos, mas omnipresentes. O esplendor confronta a destruição; o id confronta o super-ego.

Criado exclusivamente com instrumentos digitais concebidos e construídos pelo artista, Ego De Espinhos é o resultado das improvisações de Penas. Faixas como "Introdução, Umbigo" e "Tecto Falso" foram gravadas num só take, e evidenciam uma paleta emotiva dramática e crua.

O lançamento começa quando o Penas opta por rejeitar rigidez, costumes e convenções de música electrónica experimental. Do seu processo, Penas diz: "Pessoalmente, sinto que a criação deve vir de um acto de vontade completamente livre. É um lugar onde não deve haver regras, expectativas, direitos e injustiças".

Neste LP, Penas afasta-se dos seus próprios antecedentes técnicos, e dirige-se para uma viagem de experimentação avançada. Isto segue-se à sua formação em Produção e Tecnologias Musicais na Escola Superior de Música e Artes Performativas do Porto. Pela primeira vez, ele encontra a liberdade de se articular sinceramente, desenterrando beleza e aceitação no meio de destroços e devastação.


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